מפגשי איט"ה במרכז - CBT דיאדי לפעוטות וילדי גן הסובלים מתגובות פוסט-טראומטיות ומ PTSD / ד"ר לילך רחמים

מפגשי איט"ה בימי שישי במרכז

16/6/17   CBT דיאדי לפעוטות וילדי גן הסובלים מתגובות פוסט-טראומטיות ומ PTSD / ד"ר לילך רחמים

מנחה: ד"ר לילך רחמים, פסיכולוגית קלינית ורפואית מדריכה, מנהלת תכנית ההכשרה לפסיכותרפיה בילדים ונוער שבמרכז "חוסן", מנהלת המרפאה לטיפול בפוסט-טראומה בפעוטות וילדי גן במרכז "חוסן", מרצה בביה"ס לפסיכולוגיה המרכז הבינתחומי הרצלייה ובלימודי המשך בפסיכיאטריה בביה"ס ללימודי המשך ברפואה אוניברסיטת תל אביב. חוקרת ופרסמה מאמרים בנושא טיפול בטראומה ואבל טראומטי בילדים ופעוטות וטיפול בילדים עם חרדות. מחברת הספר לגלות את הגן הנעלם: ילדים בטיפול.

ילדים בגיל הרך סובלים מפסיכופתולוגיה כגון חרדת פרידה, דיכאון וסימפטומים פוסט-טראומטיים. למשל, 0.5% מילדים בגילאי 2-5 סובלים מחרדת פרידה, 0.6% סובלים מפוביות ספציפיות, 1200 ילדים בגילאי 0-5 נפגעים מכוויות במדינת ישראל בכל שנה, 13% מהם מפתחים סימפטומים פוסט-טראומטיים והפרעות נלוות כגון אנקופרזיס ועיכוב התפתחותי. הסימפטומים קשורים לתאונה עצמה אך גם לטיפול הרפואי. למעשה, ילדים בגיל הרך עשויים לפתח תגובות חרדה ופוביה ספציפית בתגובה לבדיקות רפואיות פולשניות. שכיחות דומה של תגובות חרדה נמצאה בקרב הורים לילדים נפגעי כוויה ומחלות מסכנות חיים. אוכלוסיית גיל זו על פי רוב אינה מאותרת ועל פי רוב אינה מופנית לטיפול. ההשלכות ההתפתחותיות, המשפחתיות, החברתיות והכלכליות לתת איתור וטיפול באוכלוסייה זו הן קריטיות. במהלך העשור האחרון הצטברו ראיות מבוססות מחקר על היעילות של CBT לילדים בגיל הרך והוריהם. הטיפול ניתן גם כמניעה וחיסון מפני התפתחות של פסיכופתולוגיה.

ההרצאה תכלול:  היכרות עם פסיכופתולוגיה של הגיל הרך והשלכות של טראומה על הקשר הדיאדי.

CBT לגיל הרך: הצגת פרוטוקולים טיפוליים לחרדה וסימפטומים פוסט-טראומטיים לפעוטות וילדים בגילאי גן והוריהם. נצפה בקטעי וידאו מתוך טיפול שנערך כיום במרכז "חוסן" במרפאה לפעוטות וילדי גן הסובלים מסימפטומים פוסט-טראומטיים.

המפגשים מתקיימים במרכז יפה לי, א"י יפה, גני יהושע

התכנסות על כוס קפה: בין 09:30 ל – 10:00 , ההרצאה בין 10:00 ל- 13:00