מידעון נובמבר 2019

 
מידעון חודש נובמבר 2019
אם אינך רואה מייל זה לחץ כאן
דברי יורם שליאר -יו"ר הפ"י
"לפסיכולוגיות ולפסיכולוגים חברות וחברי הפ"י שלום רב,
ימים קשים עברו עדיין ועוברים על תושבי הדרום בעקבות ההסלמה הביטחונית האחרונה. בסבב הנוכחי זכו גם תושבי המרכז לטעום את תחושת האיום והסכנה. אנו מוקירים ומעריכים את עמידתם האיתנה של התושבים תחת ירי כבד של מאות טילים בתוך מספר ימים. וכמו תמיד גם בסבב הזה מילאו חברינו וחברותנו הפסיכולוגים בדרום תפקיד חשוב.."
עדכונים מחטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות המח"ר
"החטיבה מחבקת את הפסיכולוגים שפעלו גם השבוע במסירות רבה למען מטופלים, הורים וצוותי חינוך ברחבי הדרום והמרכז, בעקבות המצב הבטחוני. פעילות זו של הפסיכולוגים התבטאה הפעם גם בכותרות רבות במגוון ערוצי תקשורת מרכזיים, בהם התראיינו צירים בחטיבה ופסיכולוגים פעילים בפורום ארגוני הפסיכולוגיה הציבורית. בעזרת שירותי היח"צ של הפורום, עלתה למודעות הציבורית..."
 
 
דברי החטיבה ההתפתחותית
"חברות וחברים יקרים,
רובכם כבר יודעים, אבל אנו שמחים לעדכן אתכם כי שנת הבחירות לא פוסחת גם על חטיבתנו ואנו נרגשים לקראת קיומן של בחירות רשמיות לוועד החטיבה שלנו הבאות עלינו לטובה. כזכור לכולנו, בשנת 2018 חווינו לראשונה.."
 
עדכונים
 
בקשה להצטרפות הפ"י כידיד בית המשפט בנושא ניהול תחנה לבריאות הנפש
ידוע שבפועל משרד הבריאות ממנה פסיכיאטרים לניהול תחנות לבריאות הנפש וחוסם ללא הצדקה את קידומם של פסיכולוגים לתפקידים אלה גם במקרים בהם רוב הטיפול הנעשה בתחנה הינו פסיכותרפויטי. מקרה כזה אירע לאחרונה בתחנת הארבעה. הסתדרות הפסיכולוגים בישראל בסיוע רב של החטיבה הקלינית בהפ"י ובאמצעות משרדו של עו"ד צ'רלי בוזגלו, פנתה בבקשה להצטרף לעתירה כנגד מינוי חיצוני זה תוך ציון מספר רב של סיבות המפרטות את אי הצדק וחוסר ההיגיון במינוי זה. בתאריך 24.11.19 , בבית הדין לעבודה (רחוב שוקן 25 ת"א) בשעה 09:00 יתקיים דיון במינוי זה. אנו קוראים לפסיכולוגים מכלל החטיבות להגיע ולהפגין סולידריות ותמיכה בזכותם של הפסיכולוגים לנהל בבריאות הנפש!
 מכתב לסגן שר הבריאות
החטיבה ההתפתחותית בהסתדרות הפסיכולוגים הוציאה מכתב לסגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, בנושא פגיעה בילדים הצעירים בישראל נוכח רפורמת משרד הבריאות בשירותי התפתחות הילד הנוגעת לצמצום הזכאות להחזרים בגין זמני המתנה ממושכים. 
מן העיתונות-
איך הפך מקצוע הפסיכולוגיה לתואר לעשירים בלבד?
"נתונים שהגיעו לידי "גלובס" חושפים שהסטודנטים לפסיכולוגיה הם האמידים ביותר מבין כלל הסטודנטים. הסיבה: מסלול ארוך ולא מתגמל המסנן סטודנטים מרקע חלש. התוצאה: מחסור עצום בשירות הפסיכולוגי ביישובים חלשים, ערביים וחרדיים.."
                                             פסיכואקטואליה- גיליון אפריל 2020
גיליון אפריל 2020 יעסוק בנושא "בדידות". הכוונה היא לבדידות בגילאים השונים, בדידות של חולים, בדידות ברשת האינטרנטית, בדידות בקשר, בדידות של הזר, ועוד. המאמרים יכולים להתייחס לאפיון התופעה, היבטים פסיכולוגים, דרכי טיפול והתמודדות ועוד. פסיכולוגים/ות המעוניינים לכתוב בנושא זה מוזמנים לפנות אלינו לתיאום נושא ומועד. בכל שאלה ניתן גם לפנות למזכירות הפ"י: [email protected]
בתודה, מערכת פסיכואקטואליה 
"צועדים בשביל החיים"- 21.11.19 שעה 18:00
על מנת להדגיש כי תופעת ההתאבדויות חוצה מגזרים, גילאים, מצב סוציו אקונומי, מיקום גאוגרפי, השכלה וכו', תיערך צעדה שתצא במסלול מעגלי מכיכר התרבות (הבימה) ובסיומה עצרת. האירוע ביוזמת עמותת "בשביל החיים" ובשיתוף היחידה למניעת אובדנות במשרד הבריאות.
 
ימי עיון
 
מהפכניותלאתר
 
                                          כנסים
 
hap
rsz_11קל_למי...
כנס_התפתחותית
כנס_רפואיים
באנרתעסוקת
 
השתלמות יועצים לעסקים משפחתיים
הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן מארגנת השתלמות בנושא ייעוץ לעסקים משפחתיים. מטרת ההשתלמות להעניק למשתתפים את הידע והכלים הבסיסיים הדרושים לצורך מתן יעוץ נכון ומקצועי לעסקים משפחתיים תוך הבנת האפיונים והבעיות הייחודיות לעסקים של עסקים מסוג זה.
עלות ההשתלמות היא 2,800 ₪. לחברי הפ"י מוצעת ההשתלמות במחיר של 1,800 ₪!
 
רפואי_למידעון
 
לסיום, נשמח לשמוע את דעתכם או לקבל משוב מכם בכל נושא ועניין    
[email protected]
לחץ לקבלת לגרסה הנגישה
{C}