מידעון חודש אפריל 2020

מידעון חודש אפריל 2020
אם אינך רואה מייל זה לחץ כאן
05.02.2018
דברי יו"ר הפ"י - יורם שליאר
"חברי וחברות הפ"י שלום רב,
ימים לא פשוטים עוברים עלינו כפרטים וכחברה בעטיה של מגפת הקורנה. העולם נראה כמשתנה מול עינינו באופן שלא הכרנו עד כה, ונראה שסדר חדש הולך ומתייצב עם חלוף המגפה. התקווה היא שיהיה זה סדר יציב ויצמיח גם טוב. מעבר להיבט הרפואי, המגפה מכה בחברה בעוד שני מישורים..."
 
 
 
 
 
דברי הפסיכולוג הארצי-גבי פרץ
 
פתיחת מוקד תמיכה לצוותים רפואיים, עובדי וגמלאי משרד הבריאות
 
 
 
 
 
 
עדכונים מחטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות המח"ר
"פסיכולוגים יקרים,
בין ההתמודדות האישית עם משבר הקורונה, ההחזקה המאתגרת (והמתישה לפעמים) של החלקים הנפשיים של המשבר, הקשיים סביב הטלטלות שעובר המשק, שמגיעות גם ישירות אלינו ולביטחון התעסוקתי שלנו... אנחנו מאחלים לכם שהחג הזה יביא איתו (גם) רגעים של נחת. אנחנו שומעים ומרגישים את הקולות של הפסיכולוגים בשטח..."
 
 
 
 
 
 
 
דברי החטיבה החינוכית
"שלום לכל הפסיכולוגיות והפסיכולוגים החינוכיים,
בעת כזאת, של אי ודאות, נמצאים הפסיכולוגים החינוכיים במקום המוכר לנו תמיד - בפנים וגם בחוץ. כמו כולם, אנחנו מתמודדים עם אי הודאות, החשש, חלקנו סגורים בבית, עם או בלי ילדים, ובו בזמן, אנו עסוקים בהתבוננות בהתרחשות זו עצמה, ובניסיון לתת מענה..."
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסומים ועדכונים
 
להכניס גם את הנזקים הנפשיים של הקורונה למרכז הבמה של מקבלי החלטות
פסיכולוגים ופסיכולוגיות יקרים!
הדגש העיקרי הניתן בימי חרום אלה באמצעי התקשורת ועל ידי מקבלי ההחלטות הוא על ההקפדה הנדרשת על כללי ההיגיינה, ההסגר ועל ההיבטים הכלכליים של מגפת הקורונה. אולם אנו יודעים כי הפגיעה הרגשית/נפשית המתרחשת היא חסרת תקדים וארוכת טווח. אנו נתקלים יותר ויותר בהשפעות הקשות של הבידוד והסגר על האוכלוסייה. תופעות רבות של מתח, חרדה ודיכאון, דיווח על עליה תלולה בסכסוכים ואף אלימות במשפחה, פגיעה בילדים, ועוד. חרף זאת נושא הפגיעה הרגשית/נפשית איננו נמצא בחזית הבמה ואין כל התייחסות לאומית אליה עד כה. כפסיכולוגים איננו יכולים להשלים עם המציאות הזאת ואנו חייבים לפעול כדי להגביר את המודעות ואת הפעולה בקרב מקבלי ההחלטות לשינוי המצב. אנו קוראים לכם למפגש חשיבה על הצעדים והפעולות שנכון לנקוט על מנת להביא למודעות הציבורית את חשיבות הסיוע הנפשי לאוכלוסייה בתקופה זו ולא פחות מכך אחרי שוך המגיפה.
ביום ראשון, 12.4.2020 בשעה 21:00  נקיים מפגש פתוח לכלל הפסיכולוגים באמצעות זום
בהנחיית יו"רי פורום הארגונים המשותף ומר גבי פרץ, הפסיכולוג הארצי.
אתם מוזמנים לשלוח שאלות מראש לאימייל:[email protected]
נתראה במוצ"ש! פורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית.
 
333
אתם שואלים; פסיכולוגים עונים
הורים לפעוטות (גילאי0-3)
יש לכם שאלות? מרגישים קצת אבודים או מוצפים? בואו לדבר איתנו! מוזמנים ביום שלישי 7.4.2020 בשעה 21:00, למפגש ייחודי ופתוח אונליין, עם נציגי פורום ארגוני הפסיכולוגיה הציבורית בישראל: שאלות ותשובות של פסיכולוגים.ות, בנושא התמודדות בזמן משבר הקורונה  📢
 
"גרף הנעלם של התחלואה הנפשית"
כתבה מתוך מאקו
"צד הגרף המדובר והמתוקשר של נדבקי מחלת הקורונה, הולך ומטפס גם גרף התחלואה הנפשית - ובקרוב הוא יגבה אבדות בנפש. יכולתה של המדינה לצאת מן המשבר הקשה תלויה גם בחוסן הנפשי של התושבים, והיא מתנערת מאחריותה.."
עבודה טיפולית בצל הקורונה ועדכונים כלליים
חברות וחברי הפ"י יקרים,
עקב ההתפתחויות המהירות בהקשר למגפת הקורונה, הגבלות הפעילות והרלוונטיות שלהן לטיפול הפסיכולוגי בתקופה זו כמו גם שאלות רבות המגיעות למשרדי הפ"י, בחרנו לרכז עבורכם הוראות והנחיות עדכניות לגבי טיפול פסיכולוגי בצל הקורונה ובכלל. ההנחיות מסודרות לפי תאריך הוצאתם. אתם מוזמנים לקרוא ולהתייחס לדברים הרלוונטיים לעבודתכם. נמשיך לעדכן את האתר בהתאם להנחיות ככול שיתקבלו. אנא בדקו מידי פעם באתר על מנת להתעדכן בהנחיות האחרונות. בכול שאלה אתם/ן מוזמנים/ות לפנות אלינו לדוא"ל: [email protected] ונשתדל להשיב במהירות האפשרית.
שאלות נפוצות ותשובות לגבי ביטוחים לאור מגיפת הקורונה
מסמך שאלות נפוצות ותשובות מאת ש. לוטינגר ושות' בנושא ביטוחים בזמן מגיפת הקורונה. המסמך מתייחס לביטוחי בריאות, רכב, דירה ועוד. 
רפואי_למידעון
ביטוח_אחריות
 
לסיום, נשמח לשמוע את דעתכם או לקבל משוב מכם בכל נושא ועניין    
[email protected]
לחץ לקבלת לגרסה הנגישה
{C}