מידעון אוגוסט 2019

 
אם אינך רואה מייל זה לחץ כאן
המועצה הציבורית למען הפסיכולוגיה הציבורית
בתאריך ה- 10.07.19 התקיים ערב השקת המועצה הציבורית למען הפסיכולוגיה הציבורית, אשר הוקמה בשיתוף פעולה של: הפ"י, התנועה למען הפסיכולוגיה הציבורית וחטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות המח"ר. המועצה מורכבת מאנשי ציבור נבחרים, ותפעל להעלאת המודעות לאתגרי הפסיכולוגיה הציבורית בישראל. מטרת המועצה היא להנגיש את הפסיכולוגיה הציבורית לכלל האזרחים, מתוך מחויבות עמוקה לשמירת הזכות לקיום בכבוד והזכות לבריאות גופנית ונפשית כאחד. 
 
 
בית המשפט העליון בנושא גילוי חומר פסיכולוגי אודות תובעים על הטרדה מינית
לאחרונה ניתן פסק דין חשוב בבג"צ בהתייחס לעתירה שהוגשה על החלטות בתי הדין לעבודה (אזורי וארצי) לחשוף את תיקה הפסיכולוגי של תובעת בגין נזקי גוף (נזק נפשי) הנובעים מהטרדה מינית. עד כה שלטה בכיפה ההלכה לפיה "תבעת – נחשפת". כלומר, לא יתכן שתובע יסרב לחשוף את תיקו הפסיכולוגי והנפשי והוא מוותר למעשה מכללא, בתביעתו, על החיסיון והפרטיות הקשורים בכך. זאת במיוחד כשיש טענה לנזק נפשי. בית המשפט קבע כי הכלל האמור של "תבעת נחשפת" אינו יכול לעמוד עוד באופן מלא כיוון שהוא פוגע בתובעים ויכול לשמש כלי למניפולציות מצד הנתבעים להפחדת התובעים. פסק הדין נועד לשמש הנחיה לערכאות הנמוכות בעניינים השונים כיצד לאזן בין הזכות לפרטיות לבין  זכות הנתבע להתגונן, במקרים השונים ובמיוחד בתביעות נזיקין כתוצאה מהטרדה מינית.
 
 
 
 
גילוי דעת בנושא מעצרים וגירוש ילדי מהגרות עבודה 
"הסתדרות הפסיכולוגים בישראל מבקשת למחות על הרדיפה, מעצרם המתמשך והאיום בגירוש שעדיין עומד בימים אלה מעל ראשם של עשרות ילדים וילדות למשפחות מהגרי עבודה בישראל. מדובר בעשרות ילדים שנולדו בארץ, הלומדים במערכות החינוך הציבוריות ועומדים בפני גזרה..."
אמפטי"ה - הפורום הפסיכולוגי לטיפול וייעוץ להורים
בעקבות צורך של אנשי מקצוע מהשטח להעמיק את ההכשרה בתחום הטיפול והייעוץ להורים, התארגן פורום אמפטי"ה (הפורום הפסיכולוגי לטיפול וייעוץ להורים). הפורום עורך מפגש ראשון בכותרת 'מינקות ועד בגרות: פסיכולוגיה פוגשת הורות'  בתאריך 22.9 בשעה 16:30 ברעננה
 
מהפכניותלאתר
מסלולי השקעה פסיביים בהטבה מיוחדת לחברי הפ"י
לפני כשנתיים וחצי פרסמנו הטבה למצטרפים לקרנות השתלמות וקופות גמל במסגרת חברת IBI גמל והשתלמות. המצטרפים זכו לדמי ניהול מופחתים של 0.4% מהצבירה (במקום 0.8%) וללא דמי ניהול מההפקדות. לפני כשנה חברת IBI  גמל והשתלמות התמזגה עם חברת הלמן-אלדובי קופ"ג ופנסיה אשר בולטת בתשואותיה במגוון מסלולי השקעה פסיביים (כגון מחקה מדד 500 P&S ומדד ת"א 35) ואקטיביים. 
מצטרפים קיימים- אנו מבקשים להודיע כי לאחר פניה שלנו, הובטח כי כל מי שהצטרף במסגרת הפ"י לאחד ממסלולי ההשקעה, יוכל להמשיך ליהנות מדמי ניהול של 0.4% ויקבל הארכת תוקף למשך 5 שנים. לשם כך עליו לפנות ל- [email protected] ויציין כי הצטרף בעבר דרך הפ"י.
מצטרפים חדשים- בנוסף, חברי הפ"י (ובני משפחה מקרבה ראשונה) אשר יצטרפו החל מעכשיו ועד ה-26/9 לקרנות השתלמות, קופות גמל וקופות גמל להשקעה, יזכו גם הם לדמי ניהול של 0.4% לתקופה של 5 שנים. המעוניינים מתבקשים לשלוח מייל ל-   [email protected]
 
קול קורא- להגשת מועמדות לבחירת חברים לועדה המקצועית לפסיכולוגיה  חברתית-תעסוקתית-ארגונית 
 
פגיעות מיניות מהנפשי לחוקי- ידע משפטי למטפלים/ות
סדנה בנושא סוגיות מרכזיות של השקה בין עולם הטיפול לעולם המשפט
 
 
 
 
 
 כנס ישראל השני להורות בגיל הרך
גוונים של הורות- מחקר, טיפול, חינוך ומדיניות בגיל הינקות
הכנס יתקיים באוניברסיטת חיפה בתאריך 10.09.19
פסיכולוגיה משפטית- הכשרה ביישומים פסיכולוגים במשפט
התכנית מציעה לפסיכולוגים הכרות עם החשיבה המשפטית, התנסות במגעים מקצועיים עם משפטנים, והכשרה בכתיבת חוות דעת ומתן עדות מומחה בבית המשפט....
 
hap
IMG-20190613...
מכרזים עבור פסיכולוגים
 אנו מבקשים ליידע כי הפ"י רכשה לאחרונה מנוי בחברת "יפעת מכרזים", במטרה לקבל מידע על מכרזים המתפרסמים ע"י גופים שונים בארץ והמיועדים או המתאימים לפסיכולוגים. מכרזים רלוונטיים יפורסמו באתר הפ"י. אנו מקווים כי הדבר יסייע לחברי הפ"י ולפסיכולוגים בכלל במציאת מקורות תעסוקה. הסדר זה יופעל לתקופת ניסיון של מספר חודשים שלאחריה יוחלט האם וכיצד להמשיך.
בהצלחה! דני כפרי, מנכ"ל הפ"י.

 
קול קורא
הקרן על שם חנה גולדמן לסיוע בשירותים קהילתיים
לפסיכולוגיה קלינית של הילד והנוער בישראל
 חברי ועדת הקרן על שם חנה גולדמן מזמינים בזאת יחידים ו/או צוותים הפועלים במסגרת של שירות קהילתי לפסיכולוגיה קלינית של הילד והנוער, להגיש פניות לקבלת מענק מכספי הקרן.
לסיום, נשמח לשמוע את דעתכם או לקבל משוב מכם בכל נושא ועניין    
[email protected]
לחץ לקבלת לגרסה הנגישה
{C}