מידעון דצמבר 2020

מידעון חודש דצמבר 2020
אם אינך רואה מייל זה לחץ כאן
דברי יורם שליאר- יו"ר הפ"י
"חברי וחברות הפ"י שלום רב,
רעידת אדמה בעוצמה רבה פוקדת את שדה הפסיכולוגיה היישומית בימים אלה מאז פרסום הכוונה של משרד הבריאות לשנות את שיטת המלגות למתמחים בארגונים לא ממשלתיים ומעבר למבחני תמיכה. כל הגורמים איתם אנו מתייעצים קובעים חד משמעית שהוצאת המלגות מבסיס התקציב המעוגן ומאובטח בחוק והמעבר למבחני תמיכה מערערים את הבסיס היציב, הקבוע וארוך הטווח להמשך ההתמחות של פסיכולוגים בגופים חוץ ממשלתיים ונותנים בידי משרדי הממשלה – הבריאות והאוצר את האפשרות לשלול את התקציב החשוב הזה.."
דברי ד"ר אילה בלוך- יו"ר מועצת הפסיכולוגים
"שלום לחבריי הפסיכולוגים,
בחוץ משתוללת סערה, ואני יושבת לכתוב לכם מתוך ביתי החמים. המהלך שעליו הודיע הפסיכולוג הארצי גבי פרץ בנובמבר, גרם לחששות בקרב מוסדות ההתמחות הציבוריים, בקרב הפסיכולוגים בכלל ובפרט בקרב המתמחים. החששות מובנים. כל שינוי, ובעיקר כאשר הוא מלווה באי וודאות, דורש תהליך של הסתגלות ולעיתים גם בחינה מחודשת.."
דברי גבי פרץ- הפסיכולוג הארצי
"לציבור הפסיכולוגים שלום רב,
חשוב לי להבהיר מספר סוגיות הקשורות למעבר מתקצוב המלגות הנהוג כיום למבחני התמיכה במוסדות הלא ממשלתיים. ראשית, משרד הבריאות נשאר מחויב לתמיכה בתהליך ההתמחות שמבוצע על פי חוק הפסיכולוגים. יתרה מזאת, היקף תקציב המלגות המוקדש לגופים שאינם ממשלתיים אף יעלה בשנה הקרובה.."
עדכונים מחטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות המח"ר
"דווקא בתוך משבר הקורונה שהשלכותיו הנפשיות על האזרחים חמורות, יצאה החודש הודעה פתאומית ממשרד הבריאות על שינוי מתווה תיקצוב המתמחים בפסיכולוגיה שייצא לדרך מיידית, בעוד שבועיים. המעבר ל"מבחני תמיכה" נקבע ללא שיתוף השטח וארגון העובדים היציג, הקריטריונים למבחני התמיכה לא ברורים, והשתתפות המדינה בשכרם של המתמחים לא תהיה קבועה וידועה מראש.."
פרסומים ועדכונים
 חידוש ביטוח אחריות מקצועית לשנת 2021
אנו שמחים להודיע כי הפוליסה הקבוצתית של הפ"י לביטוח אחריות מקצועית לשנת 2021 חודשה בחברת "מנורה מבטחים".
מבין יתרונות הפוליסה:
  • ‏ביטוח אחריות מקצועית עד 4.5 מליון שקל וללא השתתפות עצמית
  • תקופת כיסוי רטרואקטיבית- בתנאי של רצף ביטוח בכול חברת ביטוח בישראל
  • כיסוי ביטוחי ולמשך 7 שנים למי שמסיים עבודתו כפסיכולוג
  • ביטוח צד ג' לקליניקה בבית או מחוצה לו, בגבול אחריות של 1 מיליון ₪ ללא תוספת מחיר! ה.ע. של 500 ₪ בלבד
  • כיסוי ביטוחי לטיפול מרחוק
  • חדש!! הכרה לצורך רצף ביטוח גם בתקופות של עד שנה בהן המבוטח/ת לא עבד/ה מסיבות של חופשת לידה, שבתון, מחלה וכד'.
זכרו, הצטרפותכם מבטיחה את היכולת לשמר ולשפר את התנאים!! 
 
הערה- המידע הינו כללי. התנאים הקובעים הם אלה המופיעים בפוליסה.
למידע נוסף ו/או בירורים- 03-9181000
חדש - רכזת פסיכולוגים עצמאיים בהפ"י!
כידוע, חלק ניכר מהפסיכולוגים הינם עצמאיים. בעוד שפסיכולוגים העובדים כשכירים במקומות העבודה השונים מאורגנים, מקבלים מענה מסודר יחסית ומוגנים יותר מבחינת תנאי העסקתם הן ע"י החוק, הסכמי עבודה קיבוציים, ועדי עובדים, הסתדרות המח"ר ועוד, פסיכולוגים עצמאיים נדרשים פעמים רבות לפעול לבדם מול מעסיקים, מכרזים וכד', ולא תמיד מקבלים מספיק תמיכה וייצוג ברמה הנדרשת. בשל כך, החליט הוועד המרכזי של הפ"י לבנות תפקיד של רכזת מטה פסיכולוגים עצמאיים אשר תפעל לקידום וטיפול בפסיכולוגים עצמאיים.
הישארו מעודכנים!
להזכירכם, באתר הפ"י מתעדכנות הנחיות הנוגעות לנגיף הקורונה באופן שוטף, לפי עדכונים ממשרד הבריאות. אנו ממליצים להתעדכן מידי פעם בהנחיות הנוגעות לטיפול פסיכולוגי, וכן בהנחיות כלליות הנוגעות לכלל האזרחים. 
חדש!! תשלום דמי חבר בהוראת קבע
בנוסף לאפשרות לשלם את דמי החבר פעם בשנה, כעת ניתנת האפשרות גם לשלם את דמי החבר בתשלומים חודשיים. התשלומים יגבו בהוראת קבע מכרטיס האשראי, ובצורה זו יובטח תוקף החברות ויחסכו זמן רב והתעסקות מיותרים. ניתן יהיה לבטל את ההסדר בכול רגע ע'י משלוח דוא"ל למזכירות הפ"י-  [email protected]
רפואי_למידעון
לסיום, נשמח לשמוע את דעתכם או לקבל משוב מכם בכל נושא ועניין    
[email protected]
לחץ לקבלת לגרסה הנגישה