Table of Contents Table of Contents
Next Page  12 / 68 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 12 / 68 Previous Page
Page Background

2016

אוקטובר

ההתפתחותי והרפואי. נוסף לכך נמנים עם צוות התחנה:

רופאים פסיכיאטריים, עובדים סוציאליים קליניים ודיאטנית

קלינית מומחית בתחום הפרעות אכילה. התחנה פועלת

על פי תפיסה רב מקצועית המאמינה בגישה אינטגרטיבית

כלפי הלקוח והקהילה.

פסיכולוגים העובדים

14

שפ"ח עמק המעיינות כולל השנה

בתי ספר (יסודי, על

8 :

במערכות החינוך השונות במועצה

(חינוך

6-3

גני ילדים בגילאי

40

יסודי וחינוך מיוחד) וכמעט

רגיל ומיוחד). מתוך הבנת חשיבות נוכחותם של פסיכולוגים

חינוכיים בליווי ותמיכה של המערכות השונות, אנו עובדים

ברמת השירות הגבוהה ביותר בטווח הגילאים הרחב ביותר

בחינוך המיוחד).

21-3 ,

בחינוך הרגיל

18-3

האפשרי (גילאי

מה הייחודיות שאת רואה בתחנה שלך? 

עובדת היות שפ"ח עמק המעיינות חלק בלתי נפרד

מתחנת העמקים, הופכת אותנו להיות שפ"ח ייחודי,

אחר, במובנים רבים. הפסיכולוגים החינוכיים העובדים

במערכות הם חלק אינטגרלי מעובדי התחנה כולה, כך

שהכשרתם המקצועית לאורך השנים נוגעת בכל אחד

מתחומי העיסוק שבהם מתמחה התחנה (התחום

הקליני, החינוכי וההתפתחותי). כך, מקבל כל עובד כר

רחב ועשיר של העשרה מקצועית לכל אורך הדרך, הן

כמתמחה, הן כמומחה והן כמדריך. באופן זה, הראייה

המקצועית המתגבשת היא הוליסטית, רב תחומית, כזו

הנשענת על תורות פסיכולוגיות שונות, המשתלבות

ומזינות האחת את השנייה. כך, ארגז הכלים העומד

לרשותו של כל פסיכולוג במערכת הוא מגוון מאוד והרווח

הוא של לקוחות הקצה השונים במסגרות החינוך.

זוהי השנה השנייה שבה פעילות השפ"ח בתוך תחנת

העמקים עוברת תהליך משמעותי של שינוי. עיקרו של

השינוי טמון בניסיון להתאים את עבודתנו הייחודית,

אינטגרטיבית, לתפיסת הפסיכולוגיה החינוכית של שפ"י

ולאור המתווה הארצי. זאת, כאשר מטרת העל, כפי

שהייתה תמיד, היא לתת את השירות הפסיכולוגי-חינוכי

האיכותי והמותאם ביותר לצורכי לקוחותינו (תלמידים,

הורים וצוותים חינוכיים). תהליך השינוי וההתאמה שאנו

עוברים מתעצב ונבנה בשיתוף פעולה מלא עם גורמי

החינוך במועצה, בראשם מנהלת אגף חינוך וקהילה,

הגב' נגה גיל. כך, במהלך השנה האחרונה, חיזקנו

באופן ניכר את קשרי העבודה של השפ"ח עם גורמי

החינוך השונים במועצה, הפכנו להיות גוף משמעותי

ונוכח בתהליכים אסטרטגיים וכחלק מאלה הפכנו

את הפסיכולוגים העובדים במערכות החינוך במועצה

לשייכים ושותפים לחזון מחלקת החינוך.

מה האתגרים העומדים לפניכם לשנה הבאה, תשע"ז?

בשנת העבודה הנוכחית אנו ממשיכים בתהליך שאותו

התחלנו, כאשר אחד המוקדים המרכזיים הוא גיוס נרחב של

פסיכולוגים חינוכיים, אשר לאורך השנים האחרונות הייתה

מצוקה משמעותית בגיוסם. זאת, מתוך רצון להגדיל, לחזק

ולפתח את הפרופסיה של הפסיכולוגיה החינוכית בתוך

תחנת העמקים, אשר במהלך שנות עבודתה של התחנה

נשחקו לעתים. אנו עושים זאת בליווי ותמיכה משמעותיים

ביותר של הפסיכולוגית המחוזית מטעם שפ"י, הגב' אליסה

אלון, וסגניתה, הגב' איילת נוי. בעזרתן, אנחנו מדייקים את

עבודתנו, לומדים דרכי עבודה מגוונות ונחשפים למגוון רחב

של כלים אשר מעשירים את ארגז הכלים של הפסיכולוג

החינוכי בשטח.

בשנת תשע"ז אנו עומדים בפני שימור של אותם דפוסי

עבודה שונים שאותם התחלנו להטמיע במהלך השנה

החולפת, לצד הכנסה של אופני עבודה חדשים וטיוב

התהליכים הקיימים. זאת, כאשר המטרה המרכזית שלנו

היא עבודה שותפת עם לקוחותינו השונים וניסיון בלתי

פוסק לדייק את המענה אליו אנו נדרשים, באופן המותאם

והגמיש ביותר האפשרי.

מההחזון שלך? הן ברמתהשירותים והן ברמתהפסיכולוגים

החינוכיים שאת עובדת איתם ומכשירה לעתיד?

כמנהלת שפ"ח בתחילת דרכה, מעבר לרצון ולשאיפה

למענה הטוב ביותר האפשרי לכל מי שאנו באים עמו

במגע, החזון הצנוע שלי כרגע הוא להיות קשובה כמה

שיותר לצורכי השטח ולפעול בהתאם לכך (ולא להתוות את

דרך העבודה על פי "מה שנכון"). באומרי "צורכי השטח"

אני מתכוונת לתלמידים, להורים, לאנשי חינוך, לגורמי

החינוך והרווחה ברשות, וכמובן לפסיכולוגים העובדים

בשפ"ח. הייתי רוצה להצליח להיות קשובה לכל אחד ואחת

באופן האמיתי ביותר, כזה המאפשר דיאלוג והליכה בדרך

משותפת וייחודית לנו. כך לדוגמא, מתוך שיחות שקיימתי

עם הפסיכולוגים בשפ"ח, אחת המטרות המרכזיות בשנה

הקרובה תהיה המשך יצירת קבוצת שייכות, קבוצת

עמיתים, המהווה מקור תמיכה מקצועי ואישי. אתגר

משמעותי נוסף הוא הכשרת הפסיכולוגים בהתאם לנוהלי

העבודה החדשים שהכנסנו ועודנו מדייקים אותם, עבודה

הנעשית בעזרת המדריכים השונים בתחנת העמקים

ובעזרתה של מי שממונה בשפ"ח על כל תחום הגיל הרך,

הגב' אפרת שדות.

12